2011. szeptember 1., csütörtök

Újra magyar csapat a MotoGP-ben!

Nagy bejelentést tett ma Stefano Favaro a gyorsasági motoros VB szeptember 2-4. közötti futamának helyszínt adó olaszországi Misanoban, a verseny helyszínén.

Stefano Favaro régóta itt él már Magyarországon, nevét a motorsportból ismerhettük meg, Talmácsi Gábor menedzsereként. Az általa alapított a Faster Management LLC egy nemzetközi összefogás eredményeként az utóbbi másfél évben végzett kemény munka eredményeképpen ismét egy nagy lépést tett a magyar motorsport fellendítésében. Favaro projektvezetõként vett részt a Sherco MR3 GP11 elnevezésû projektben, melyben Franco Moro híres olasz mérnökkel együtt kifejlesztettek egy új Moto3 kategóriájú motort. A MototGP 2012-es szezonjában a 125 cm3-s kategóriát felváltja a 250 cm3-s kategória, melyet Moto3 néven találunk maj d meg a versenynaptárban. Ez a Sherco motor négyütemû és már 250 cm3-s motorral rendelkezik, szemben a kétütemû 125-ös motorokkal. Bár a motor a tesztelési idõszakban tökéletesen teljesített, még folyamatos fejlesztés alatt áll, hiszen egy versenygépen mindig van mit alakítani, hogy versenyképes maradjon.



Stefano Favaro projektvezetõként nem elégedett meg csupán a motor kifejlesztésével, továbblépett és Eros Carettával, a Caretta Technology Racing Team névadó szponzorával karöltve létrehozták a MotoGP legújabb csapatát. A Faster Management a hét elején kapott zöld utat a MotoGP-t rendezõ Dorna Sports-tól, azaz megkapta a csapat számára az engedélyt, hogy nevezõként részt vehet a jövõ évi gyorsasági motoros VB-n. Ez annyit jelent, hogy a 2012-ben hivatalos csapatként állhatnak rajthoz, azaz újra magyar csapat és magyar szerelõk szerepelhetnek majd a MotoGP-ben, ami a magyar motorsport számára hatalmas áttörésnek számít.



Miután a tulajdonosi érdeke k magyar és olasz színeket képviselnek, természetes volt, hogy a csapat két kiválasztott motorosa e két ország képviseletébõl kerüljön ki. Olasz oldalról Alessio Cappellara esett a választásuk, aki a 2011-es évet már ezzel a Sherco MR3 motorral versenyezte végig, folyamatosan fejlesztve azt, majd végül parádés szerepléssel megnyerte az Alpok-Adria Bajnokságot. A csapat magyar pilótája pedig Sebestyén Péter lesz, aki korábbi jeles szerepléseit követõen 2011-ben részt vehetett a MotoGP 125 cc kategóriájában. Mindkét pilóta ígéretes versenyzõ és még csak 17 évesek, így okkal fektették beléjük bizalmukat a Sherco MR3 GP11 projekt résztvevõi.



Stefano Favaro: „Nagy örömmel tölt el, hogy sikerült idáig elérnünk, hogy jövõre saját csapattal állhatunk rajthoz a világ legrangosabb és legelismertebb motorsport eseményén, a MotoGP-n. Régóta dédelgetett álmom ez és ha valóra válik, akkor még nagyo n sokak álma is teljesülhet. Az úton ez volt az elsõ lépés, az év hátralevõ részében viszont a pilótákkal és a menedzsmenttel együtt gõzerõvel azon dolgozunk, hogy csapatunk a következõ versenyidényben ütõképes legyen. Szerencsére meglévõ támogatóinknak köszönhetõen az induláshoz szükséges alaptõke már a rendelkezésünkre áll, ám a biztos sikerhez még bizonyítanunk kell rátermettségünket jövõbeni támogatóink felé.”



Franco Moro: „Az elmúlt másfél évben olyan szinthez érkeztünk a projektben, ami azt mutatja, hogy jó irányban haladunk. A Moto3 egy új kategória, amelyet az Alpok-Adria Bajnokságban indítottak együtt a 125 köbcentis kategóriával közös értékelésben. Eddig néhány ilyen kategóriájú motor szerepelt a versenyen, a mi motorunk pedig megnyerte a bajnokságot és az összesített kategóriában második lett. Nagyon elégedett vagyok ezzel az eredménnyel, de a legnagyobb kihívá snak mindenképpen azt tartanám, ha jövõre a VB-n ütõképes lenne a motor.”



Eros Caretta: „Már régóta benne vagyok a MotoGP világában, de nagyon megörültem, mikor láttam, hogy Stefano és Franco milyen projektbe vágott bele. Nagyon tetszett az ötlet és a hozzáállásuk, így úgy döntöttem, én is beszállok. Remekül mûködik az új motor, remélem, meg tudjuk mutatni jövõre a MotoGP-ben, hogy mire vagyunk képesek. Stefanoval üzleti kapcsolatban is állunk, hiszen a cégem, a Caretta Technology tevékenységét Magyarországra is kiterjesztem, melyben egy teljesen új technológiával újrahasznosítjuk az autó, motor, kamion és teherautógumikat. Cégem másik tevékenysége, hogy versenymotorokhoz gyártunk és fejlesztünk alkatrészeket, így emiatt is nagyon jó lehetõség számunkra a Sherco MR3 GP11 projektben való részvétel.”



Roberto Favaro: „A projektben én sportigazgatóként veszek részt, de Sebestyén Petinek továbbra is a menedzsere maradok. Nagyon várom már a folytatást, úgy néz ki, hogy a spanyol bajnokság utolsó két futamán novemberben rajthoz állhat Peti az új Sherco motorral. Remélem, ott a kételkedõknek is be tudjuk bizonyítani, hogy Peti nagyon jó versenyzõ és van keresnivalója a MotoGP-ben.”



Faster Management

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése